czwartek, 30 maja 2013

Do-it-yourself: Kwiatki z rajstop

DIY to nie tylko coś dla kobiet. Stefan student Akadami Morskiej trenuje karate i w wolnym czasie robi kwiatki z rajstop. Pokażemy wam jak tworzy swoje cudeńka. 

Do zrobienia kwiatka z rajstop potrzeba kilku rzeczy:

- drut na płatki i liście (na tyle cienki i plastyczny żeby dało się go formować)
- drut na łodygę (dość gruby i sztywny)
- mocna nić
- nożyczki
- szczypce/kombinerki z możliwością cięcia drutu
- taśma florystyczna
- rajstopy (nie grubsze niż 40 den)
- twarde, walcowate przedmioty na których będziemy formować nasze płatki i liście ( Stefan używa puszki od dezodorantu i plastikowego korka od butelki)




Każdy płatek to pętelka z drutu którą formujemy na naszych walcach. Końcówkę należy dobrze skręcić i obciąć zostawiając końcówkę ok 1,5~2cm długości, obcinamy to za pomocą szczypiec.


Na róże potrzebujemy 15 do 20 płatków i 3 gałązki z listkami. Na zdjęciu pokazane jest formowanie listków (listki są w zasadzie najtrudniejsze do wykonania).


Na nasze pętelki z drutu naciągamy rajstopy, zawiązujemy za pomocą nici końcówkę i obcinamy rajstopy.




Gotowe płatki przywiązujemy do łodyżki i formujemy. to samo robimy z listkami, całość łodyżki owijamy taśmą florystyczną.




I po ok 3h pracy  mamy efekt. Trzeba mieć sporo cierpliwości żeby wykonać takiego kwiatka, ale wydaje mi się, że dla takiego efektu warto. Możemy być pewni, że jeśli kogoś takim obdarujemy, to na pewno się ucieszy :)

Patrycja 

2 komentarze:

  1. Kilka dni temu brałam udział w wystawie i pierwszy raz zobaczyłam kwiaty zrobione z pończoch .Były pięknie wykonane .Dzisiaj próbuję i ja zerkając na Twoją piękną różę.Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Prześliczna ta róża.....nabrałam ochoty i ja:)

    OdpowiedzUsuń