czwartek, 2 maja 2013

Do-it-yourself: Kwiatek z kartek papierowych.

Cześć. Pogoda u mnie nie jest specjalnie majowa, wciąż czekam na tulipany z babcinego ogrodu. Żeby umilić to oczekiwanie zrobiłam kwiatek z kartek. Oto co mi z tego wyszło. Do całej zabawy potrzeba kolorowych kartek - jeden kwiat to 5 karteczek (ja na stanie miałam tylko jedną żółtą i dwie zielone, więc dołożyłam dwie białe) i klej.

Kartkę składamy po przekątnej tak, żeby utworzyć trójkąt...


którego rogi zaginamy tak, aby...

znowu uzyskać kwadrat.
Jego boki zginamy wzdłuż krawędzi tworząc mniejsze trójkąty.

Trochę przypomina to statek z jednej z gier na Pegasusie.

I tu uwaga, trzeba z rogów zrobić latawce - nic nie rozcinamy. Palcem trzeba rozłożyć rogi.

Tak to wygląda od środka.


Już przypomina kwiat.

Znowu zginamy rogi, tym razem do środka.

I składamy.

Następnie sklejamy klejem boki i robimy rulon.

Tak powstał jeden płatek. Tak samo postępujemy z pozostałymi 4 kartkami.


Następnie sklejamy je ze sobą.

I mamy kwiatek.

 Dla chętnych i cierpliwych proponuję zrobić cały bukiet i wstawić do wazonu. Niżej kilka przykładowych bukietów:


Moje ulubione :)

Udanego weekendu majowego.
Paula.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz