wtorek, 28 maja 2013

Do-it-yourself: Domowy odświeżacz powietrza

Chcecie, by w Waszym mieszkaniu roznosił się Wasz ulubiony zapach? Dziś pokażę Wam sposób, jak zatrzymać świeżość i aromat olejków na dłużej. Zamiast wydawać pieniądze na gotowe odświeżacze, które niekiedy straszą nas plastikowym opakowaniem i sztucznym zapachem, możecie sami wykonać swój własny. To od Was zależy jaki wybierzecie kolor i aromat.


Do wykonania odświeżacza potrzebujecie: opakowanie żelatyny, barwnik (spożywczy, do ubrań lub do jajek wielkanocnych), Wasz ulubiony olejek i szklankę. Wybierzcie taką szklankę, która będzie najlepiej pasować do wnętrza. Lepszy efekt uzyskacie w przezroczystym naczyniu. Dodatkowo potrzebna będzie gorąca woda i sól, ale to na pewno znajdziecie w swojej kuchni ;)


Do naczynia z gorącą wodą (ok. 250ml) wsypujemy całe opakowanie żelatyny...


I energicznie mieszamy: 


Następnie dolewamy ok. 250ml zimnej wody 


Odrobinę soli (ok. 1 łyżeczki)


Dodajemy barwnik (zużyłam niecałe opakowanie)


I mieszamy wszystko razem


Na dno szklanki, w której będzie nasz odświeżacz dodajemy kilka kropel ulubionego olejku. Nie miałam przezroczystej szklanki, ale wybrałam taką, która kolorystycznie będzie pasować do mojego pokoju. 


Następnie wlewamy do szklanki naszą przygotowaną wcześniej mieszankę. Odstawiamy do stężenia.


Gotowe zapachy możemy rozstawić w pokoju, tak by zapach roznosił się po całym pomieszczeniu. 



Mam nadzieję, że pomysł Wam się spodobał. Napiszcie co myślicie o tego typu zapachach. Ja zazwyczaj staram się wykorzystywać to, co mam. Nie lubię wydawać pieniędzy na coś, co mogę zrobić sama. Koszt wykonania takiego odświeżacza jest naprawdę niewielki: barwnik - ok.2zł, żelatyna ok.2zł, olejek - ok.4zł. - W sam raz na studencką kieszeń! :) 






Sandra






PS Szkoda, że nie możecie poczuć tego zapachu frezji, który unosi się w moim pokoju... :) 

7 komentarzy:

  1. Wygląda mega zachęcająco .. < 3

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój zapach!!! Frezje!!! Ja też tak chcę. Tylko kolor nieco zmienię (wykorzystam w tym celu buraczki), czyli brakuje mi tylko olejku. Dzięki za super pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zbigniew Kolawski18 stycznia 2019 17:52

    Faktycznie jest możliwość zrobienia własnego odświeżacza zapachu, ale zastanawiam się tylko po co. Ja jestem zdania, że lepiej jest zastosować neutralizator zapachu https://neutralizatoryzapachu.pl który sprawdza się przecież idealnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie miałam okazji robić takich rzeczy samej, ale jeżeli się sprawdza to może i kiedyś spróbuję. Na ten moment bardzo odpowiada mi stosowanie oczyszczacza powietrza https://zdrovi.pl/k/oczyszczacze-powietrza/ który charakteryzuje się bardzo dużą skutecznością.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyste powietrze powinno być przede wszystkim właściwie nawilżone. Aby zagwarantować stałą wilgotność na odpowiednim poziomie, używam specjalnych urządzeń do nawilżania powietrza https://duka.com/pl/agd/nawilzacze-powietrza. Dobra wilgotność powietrza wpływa m.in. na znaczne ograniczenie ilości bakterii, które odpowiedzialne są m.in. za utrzymywanie nieprzyjemnych zapachów.

      Usuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń